אולם להצגה – מה צריך בשביל זה?

בישראל, כידוע, פועלים מספר תיאטראות מוכרים בהם עולים מדי יום הצגות שונות. מדובר על תיאטראות כגון הבימה, הקאמרי, בית לסין, חיפה, ירושלים, באר שבע ועוד. כל תיאטרון כזה מכיל מספר אולמות בהם ניתן לעלות הצגות, כל אחד מהם כמובן בנוי באופן כזה שמאפשר לספק לשחקנים, לצוות ההצגה ולקהל את כל מה שנדרש בשביל שצד אחד יוכל לעלות הצגה בצורה מקצועית, וצד שני יוכל לצפות בה וליהנות ממנה.

מעבר לאותם תיאטראות, ישנם עוד שורה של מקומות אשר כוללות אולמות בהם עולים הצגות מסוגים שונים. מדובר על מקומות אשר באופן רגיל לא בהכרח מיועדים רק להצגות, אלא למגוון רחב של אירועים, תרבות ואמנות, עסקים, מפגשים חברתיים וכדומה, ומשמשים גם לצורך הצגות מסוגים שונים.

כשרוצים לשכור אולם להצגה חייבים לבדוק מספר נקודות בשביל לוודא שהמקום אכן מתאים לכך. מאחר ולא כל מקום בהכרח מתאים לפונקציה הזאת. לא משנה אם מדובר בהצגת ילדים או מבוגרים, לא משנה אם מדובר בהצגה חד פעמית או קבועה, וזה גם לא משנה אם מדובר בהצגה של תלמידי תיכון או שחקנים מקצועיים. המקום צריך להיות מתאים בשביל שיהיה ניתן להציג בו את ההצגה בצורה מקצועית והקהל יוכל ליהנות ממנה.

לפני שנסביר מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם להצגה, חשוב להבהיר שתהליך ההשכרה חייב להתבצע תוך כדי העבודה על ההצגה, מאחר והביקוש לאולמות יכול להיות מאוד משמעותי (בוודאי במקומות מרכזיים) ואם לא נשכור בהקדם, אזי שלא נוכל לעלות את ההצגה בזמן.

 

מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם להצגה

יש לבדוק 3-4 דברים עיקריים:

דבר ראשון, שהבמה מתאימה להצגה. זאת אומרת שאפשר להציב עליה את התפאורה באופן שמתאים לאופי ההצגה והשחקנים יכולים לשחק את הדמויות שלהם ללא שום בעיה. אם הבמה גדולה מדי, זה עדיף מאשר אם הבמה קטנה, אז קל יותר להיות גמישים ולהתאים את הבמה לתפאורה או להיפך.

דבר שני, יש לבדוק שהמקום מספק חדרי הלבשה, איפור וכל מה שנדרש מאחורי הקלעים בשביל שהשחקנים ושאר הצוות יוכל להתארגן בהתאם. זה הכרחי, אחרת יהיה להם מאוד קשה לעלות על הבמה ולשחק כמו שמצפים מהם.

דבר שלישי, יש לבדוק את הסאונד, אקוסטיקה ושאר הדברים הרלוונטיים בשביל שהקהל יוכל לשמוע את השחקנים בצורה ברורה וחדה, וצוות ההצגה יוכל להפעיל את הסאונד והאפקטים בצורה אופטימאלית.

דבר רביעי, יש לבדוק איך בדיוק הקהל יושב, האם הוא יכול לראות בצורה ברורה את הבמה, לשמוע כל מילה ובאופן כללי אם המקום מספק לו את כל מה שהוא צריך.

האידיאל הוא לחפש מקום שמלבד אולם להצגה, יש בו גם לובי ובית קפה בו הקהל יכול לשבת לפני ההצגה וכן הוא נגיש, זמין מבחינה תחבורתית לכל מי שבא בתחבורה פרטית או ציבורית.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפקת אירועים
בלוג

הפקת אירועים – 5 טעויות שרבים מבצעים וכיצד לתקן אותן!

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בהפקת אירועים היא אי קביעת יעדים ברורים לאירוע. ללא יעדים ברורים, זה מאתגר למדוד את הצלחת האירוע או לקבוע אם הוא השיג את מטרתו. לפני תכנון אירוע כלשהו, הקדישו את הזמן כדי להגדיר יעדים ספציפיים ניתנים למדידה שמתיישרים עם אסטרטגיית האירועים הכוללת שלכם.

קייטרניג חלבי
בלוג

קייטרינג חלבי לאירועים קטנים: איך להפוך כל מפגש לחגיגה מושלמת

דמיינו שולחן מעוטר בממרחי שמנת, לחם טרי ותערובת גבינות, כשכל ביס לוחש סיפורים על שדות מרעה שופעים ועל האלגנטיות הפשוטה של שפע הטבע. בלב ישראל, חגיגות מעודנות כאלה אינן רק פנטזיות, אלא מציאות מענגת. תפריט חלבי מוקפד מעניק נופך יוקרתי לאירועים אינטימיים, ומרומם אותם ללא מאמץ לחגיגות מושלמות – שבהן כל פרט חשוב וכל טעם מספר סיפור.