קרדיט תמונה: freepik

תנו כבוד: כך תרימו אירוע פרישה מושלם לעובדים

פרישה לגמלאות היא אבן דרך בחייו של כל עובד/ת והחיבור שנוצר במשך שנות עבודה ארוכות, לעתים עשרות שנים, בין העובד לארגון, ראוי בהחלט לציון באופן חגיגי ומיוחד.

עובד המסיים את פרק התעסוקתי בחייו בארגון הוא לרוב עובד שליווה את החברה תקופת זמן ארוכה, היה שותף לבניה, להנחת אבני דרך ולקוד הארגוני של המקום, ובשל כך הפקת אירוע מסיבת פרישה ופרידה היא דרך מכבדת ומרגשת להיפרד מן העובד, אשר על הדרך גם משדרת לכלל העובדים וחברי הארגון מסרים של משפחתיות, חיבור והערכה אמיתית.

אז כיצד לארגן אירוע פרידה מושלם?

לפני הכל יש לקבל החלטה ארגונית הנוגעת לקונספט הראוי לפרידה מעובדים פורשים ולהכיל אותו על כלל העובדים הפורשים בארגון. יש להקצות לנושא תקציב שנתי ולייצר אירוע שמחד ישמור על שוויוניות ומאידך יותיר מקום לנימה אישית ולהתאמת האירוע לעובד/ים הפורש/ים בכל שנה. בארגונים גדולים בהם קיימים מאות ואלפי עובדים, וכתוצאה מכך גם מספר פורשים גדול יחסית דרך קבע מדי שנה, ניתן לערוך אירוע פרידה נרחב ולכלול בתוכו את כלל הפורשים בשנה האמורה. בחברות קטנות יותר, בהם אירועי הפרישה שכיחים פחות, ניתן להתמקד באירוע אישי לכל עובד. כך או כך, בכל אירוע שכזה חשוב לשים דגש מרכזי על המרכיבים הבאים:

  1. לוקיישן הולם – אירוע פרידה מצריך לוקיישן מכבד שיתאים לארח את כמות המשתתפים כמובן אולם גם ידע לייצר את האינטימיות הנהוגה באירוע מרגש שכזה. מומלץ לשלב בין מרחב מתאים למינגלינג ושיח חופשי לבין מקומות ישיבה מוסדרים שיאפשרו שילוב של תכנית אומנותית שתכלול בין היתר מילות ומצגת פרידה, נאומים של בכירי הארגון, חברים קרובים / בני משפחה וכו'.

 

  1. מצגת פרידה – מצגת ראויה היא בין האלמנטים החשובים שיהפכו את האירוע לערכי ומרגש. בהכנת המצגת רצוי להתחיל חודשים ארוכים מראש, באיסוף תמונות, סרטונים ותיעוד אנקדוטות מחיי היום יום של העובד בארגון לאורך שנות עבודתו. ניתן לפנות לחברות בתחום המתמחות בניהול ועריכת מצגות, אולם מצגת שתיבנה ותיערך על ידי החברים לצוות המכירים את היטב ומקרוב את העובד לרוב תהיה אישית, משעשעת ומרגשת יותר.

 

  1. כיבוד מתאים – כיבוד הוא חלק בלתי נפרד מכל אירוע, קטן או גדול, כאשר מלבד איכות הכיבוד חשוב להתאים את תצורת ההגשה לאירוע. אירוע פרידה מעובד הוא לרוב אירוע לא רשמי בו ישנה זרימה טבעית ופחות מומלץ להגיש מזון לשולחנות מסודרים. שיטות הגשה דוגמת דוכני מזון, מזנון פתוח או מגשי כיבוד מטיילים יתאימו יותר. ניתן גם להתאים את הקונספט לעובד הפורש, דוגמת אירוע ברביקיו לעובד החובב בשר, אירוע בסגנון אסייתי לעובד האמון על הקשרים עם המזרח הרחוק או אירוע בסגנון איטלקי לחובב הקולינריה וכו'.

 

  1. נאומים מרגשים – מינון הנאומים עשוי לעשות את ההבדל בין ערב מרגש למשעמם, בהתאם לכמות הנואמים ולמסרים שיבחרו להעביר. מומלץ לצמצם ככל הניתן את כמות הנואמים מראש אולם לכלול נואמים מרכזיים שייצגו יחידות שונות של הארגון, כך לדוגמא המנהל הישיר בשם החברה וההנהלה, חבר צוות בשם הצוות/כלל העובדים וכדומה. הנאומים לא נועדו להחליף מופע סטנד אפ, ולמרות זאת מומלץ להקליל אותם באמצעות אמירות אישיות מבדחות ושיתוף אנקדוטות מחיי העובד בארגון.

 

>> מחפשים מקום מיוחד לקיום אירוע פרידה / פרישה VIP? לחצו כאן.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפקת אירועים
בלוג

הפקת אירועים – 5 טעויות שרבים מבצעים וכיצד לתקן אותן!

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בהפקת אירועים היא אי קביעת יעדים ברורים לאירוע. ללא יעדים ברורים, זה מאתגר למדוד את הצלחת האירוע או לקבוע אם הוא השיג את מטרתו. לפני תכנון אירוע כלשהו, הקדישו את הזמן כדי להגדיר יעדים ספציפיים ניתנים למדידה שמתיישרים עם אסטרטגיית האירועים הכוללת שלכם.

קייטרניג חלבי
בלוג

קייטרינג חלבי לאירועים קטנים: איך להפוך כל מפגש לחגיגה מושלמת

דמיינו שולחן מעוטר בממרחי שמנת, לחם טרי ותערובת גבינות, כשכל ביס לוחש סיפורים על שדות מרעה שופעים ועל האלגנטיות הפשוטה של שפע הטבע. בלב ישראל, חגיגות מעודנות כאלה אינן רק פנטזיות, אלא מציאות מענגת. תפריט חלבי מוקפד מעניק נופך יוקרתי לאירועים אינטימיים, ומרומם אותם ללא מאמץ לחגיגות מושלמות – שבהן כל פרט חשוב וכל טעם מספר סיפור.